Followers

Thursday, January 28, 2010

atasi muka ber'NASI'!!

ramai di kalangan kita menganggap penjagaan wajah dan muka hanyalah satu ritual mudah..ada juga yang menganggap ianya sesuatu yang sangat sangat kompleks..sehingga menyebabkan mereka menjadi terlalu berhati2!!

disini penulis ingin berkongsi tips mudah bagi mengatasi masalah kulit muka ber'nasi'..apa yang dimaksudkan kulit muka ber'nasi'?..

hmm..pernah x anda mengalami masalah kulit muka yang agak kasar dan ditumbuhi biji2 putih..memang mengasyikkan jika dapat mengutilnya..tapi kesannya??..hu3..kulit muka yang merah menyala dan kulit yang mengelupas..puas ke??

jadi APA KATA lepas ni..

~~ambil putih telur..campurkan dengan sedikit bedak tabur (bagi menghilangkan bau hanyir telur)..kemudian lembabkan muka anda..ambil tisu muka dan tekapkan dalam telur tadi..lalu pupurkan di keseluruhan muka anda..lakukan seperti memakai 'MASK'..

~~kemudian biarkan selama beberapa minit (sehingalah tisu kering)...setelah itu..tanggalkan tisu tersebut dengan perlahan2...anda pasti teruja apabila melihat biji2 putih tadi(berwarna kuning kekuningan) melekat di bahagian tisu tadi..

~~langkah terakhir adalah basuh kembali muka anda dengan menggunakan pembersih muka!!..lap dan anda akan mengalami kepuasan tersendiri..

mudah kan..kebiasaannya penulis melakukan pupur ini 3 kali seminggu..memang menyeronokkan..

ambil sahaja bahannya di dapur!!

0 comments:

Post a Comment

 

Designed by Simply Fabulous Blogger Templates. Blogger Templates | Blogger Template. Distributed by Blogger Templates