Followers

Sunday, January 31, 2010

rambut cantik MENAWAN..

memang x pelik kan kalau penulis katakan masalah yang paling sinonim dan selalu menjadikan jiwa kacau saban hari..risau yang mencengkam...rimas yang amat..geram dan celaru...ialah apabila rambut GUGUR!!..penulis sendiri sering mengalami situasi yang sama..mahkota yang satu ini memang agak sukar untuk dirawat dan perlu ditatang bagai minyak yang penuh..manakan tidak, tersilap langkah, pasti hidup jadi x keruan...

banyak tips yang kita dengar..tapi bagi pendapat penulis, petua yang satu ini memang mujarab..yela masa kecil2, mak selalu rawat rambut penulis supaya sentiasa cantik berkilat...tentula menggunakan bunga raya yang ditanam di hadapan rumah tu!!..xperlu keluarkan satu sen pun..

senang saja caranya..~~ramas daun dan bunga raya sehingga keluar lendir nya..mungkin kalau rambut tu panjang mengurai, pastilah kuantiti bunga raya kena lebih untuk hasil yang lebih memuaskan..boleh juga mengisar menggunakan 'blender'..kemudian, lumurkan ke seluruh rambut..biarkan seketika dan kemudian bilas rambut...hasilnya rambut berkilat dan cantik..

selain itu, untuk menguatkan dan menutupi uban, kita juga boleh menggunakan manfaat daun inai..memang terbukti malah disarankan dalam hadis!..jadi, jangan was2 ya..

akhir sekali jangan dilupakan teknik menyisir rambut pula..melalui beberapa tips yang penulis dapati dari internet dan majalah, teknik menyisir rambut dari belakang ke hadapan dan kemudian barulah di sempurnakan dari hadapan ke belakang boleh menjaga struktur rambut agar lebih kuat dan sihat..

kesimpulannya, banyak manfaat akan diperolehi apabila rambut sihat dari akar hingga hujungnya..hati senang dan rasa bebas merdeka...

2 comments:

Lavanya said...

ya its nice post.... visit him.... thanks...

Lavanya said...

ya its nice post... thanks////

Post a Comment

 

Designed by Simply Fabulous Blogger Templates. Blogger Templates | Blogger Template. Distributed by Blogger Templates