Followers

Tuesday, March 16, 2010

KAu maWARku....


Wah2..penulis agak berjiwa romantis sejak akhir2 ini..semua petua yang penulis fokuskan..selalunya berkaitan dengan minat sang pencinta...bukan disengajakan ya..hehe

selalunya mawar hanya berkhasiat untuk mengubati hati yang rawan dan memujuk si dia pujangga jiwa..mungkin disebabkan itu, mawar begitu sinonim dengan pasangan yang sedang barkasih-kasihan...romantis kan..

jadi, untuk sang percinta yang selalu mendapat kuntuman mawar sehingga keliru untuk diletakkan di mana..apa kata hari ini cuba praktikkan petua ini..memang berbaloi2..makin berseri sang pencinta..tentu saja sang pujangga tidak merasa keberatan untuk menghadiahkan kuntuman istimewa ini lagi kelak..

tahukah anda:??..mawar juga berkesan untuk menghaluskan kulit dan melancarkan menstruasi dengan bauannya yang harum..kerana itulah mawar sering digunakan di spa untuk rawatan kecantikan..malah, dengan menghidu bauan mawar, ianya juga boleh menyegarkan semula daya ingatan mereka yang mudah lupa..!!!

baiklah, kita mulakan dengan ubati jerawat menggunakan bunga mawar::
campurkan 2 senduk air rebusan mawar dengan 1 senduk serbuk teh..oleskan pada jerawat sebelum tidur..amalkan 2 kali seminggu.insyaALLAH kesan jerawat akan hilang

2>> relakskan tubuh dengan air rendaman mawar::
masukkan kelopak mawar dalam air rendaman yang dicampur dengan 'baby oil'..berendamlah selama 30 minit dan rasailah ketenangan aroma mawar..pasti terasa segar dan relaks...

bestttnyaaa....

2 comments:

AdryDaud said...

Salam cantik... Dgn menghidu harum si bunga mawar blh haluskan kulit dan myegarkan daya ingatan ye. Sblm ni sy byk tnm pkk mawar berbagai warna kat laman umah, suka sgt hidu harumnya dari jarak dekat tp sejak pindah ni,usahkn bunga,pkk mawar pn tak de..huhu..

Segalanya bermula di sini... said...

betul..sebab tula mawar ni sangat sinonim dengan kecantikan..maklumat mengenai menguatkan daya ingatan ini pun cantik dpt dari beberapa kajian..sebab tu bila kta mencium mawar..kita rasa lapang dan tenang...xpe2..hehe..adry cubalah tanamkan mawar lagi ya..memang berbaloi2 kan..hehe

Post a Comment

 

Designed by Simply Fabulous Blogger Templates. Blogger Templates | Blogger Template. Distributed by Blogger Templates