Followers

Friday, February 5, 2010

kaki cantik.?!?!.

penulis pasti kebanyakan masalah wanita/lelaki sama ada yang aktif atau pun tidak, pasti tidak lari dari masalah yang sama.KAKI!!..

mungkin ada diantara wanita/lelaki diluar mengalami masalah kaki bersisik,berbau,melecet, tumit kaki pecah-pecah dan kering..fenomena ini memang sangat kerap terjadi, sebab itula produk penjagaan kaki begitu laris di pasaran..memang sukar untuk di kawal..kadang-kadang bila dah ok, beberapa hari kemudian, ia akan muncul semula...aduhh..malunya pada kawan-kawan!!

ok, disini penulis terjumpa petua baru, banyak kaedahnya di sini..jadi, pembaca bolehlah menilai dan memilih mana-mana yang sesuai:

APA KATA::~~ gunakan...

1) HAMPAS KELAPA DAN ASAM JAWA
campurkan segenggam hampas kelapa dengan sedikit asam jawa. gosok berulang kali di kawasan kaki yang bersisik. sapukan juga sedikt minyak kelapa yang belum digunakan pada kaki yang bersisik setiap hari. Insya Allah masalah kaki bersisik akan hilang.

2) AIR LIMAU NIPIS DAN BAWANG PUTIH
campurkan sedikit perahan air limau nipis dengan bawang putih yang telah dihancurkan. sapukan pada tumit kaki yang pecah. ingat!!amalkan selalu sehingga sembuh ya..

3) MINYAK MASAK
jika masalah kaki melecet pula, sapukan sedikit minyak masak pada kaki yang melecet sebelum pakai kasut. InsyaAllah kaki tidak akan melecet malah lebih selesa kala menyarung kasut!


4) ASAM JAWA DAN GARAM

ini khas untuk kaki berpeluh dan berbau!! sediakan sebesen air dan campurkan segenggam asam jawa dan 2 camca garam. rendamkan kaki dan gosokkan celah-celah jari kaki dengan asam jawa. selain dapat menghilangkan bau kaki, ia juga boleh menghilangkan masalah gatal-gatal pada kaki..

p/s: kredit kepada majalah InTrend atas petua yang best ni...
~~petua2 yang penulis tuliskan di dalam blog ini adalah bersesuaian dengan lelaki dan wanita..tidak ada diskriminasi ya..hehe

1 comments:

k.a.s.i.h.s.y.u.r.g.a said...

SALAM

Post a Comment

 

Designed by Simply Fabulous Blogger Templates. Blogger Templates | Blogger Template. Distributed by Blogger Templates